zondag 4 november 2012

Als ik in de hemel ben ...

Als ik in de hemel ben
zeg me dan, dat ik dansen kan,
dansen op hemelse muziek,
dansen tot de eer van God,
vol van intense vreugde en dan
doorgaan, zonder angst voor kritiek,
gewoon uiting geven aan mijn liefde voor Hem.

Als ik in de hemel ben
zeg me dan, dat er wonderschone gebieden zijn,
waar de stilte voelbaar is
en gevoelens van vrede mijn hart overstromen
omdat, waar ik ook loop, het altijd veilig zal zijn,
want dat is iets, wat ik nu zo mis,
een stille, veilige plek in Zijn schepping.

Als ik in de hemel
zeg mij dan, dat er muziek zal zijn,
zo wonderbaar mooi,
dat 't mijn ziel tot het diepst beroert,
zo zuiver, zodat ik niets anders kan
dan Hem loven en prijzen
met een intens dankbaar hart.

Als ik in de hemel ben
zeg me dan, dat ik weer
uit volle borst en met een vreugdevol hart,
oprecht en zuiver zingen kan,
zonder zelf te azen op mijn eer,
maar alleente zingen tot glorie
van mijn opgestane Heer.

Als ik in de hemel ben
zeg me dan, dat er uitgestrekte,
groene weiden zijn,
zonovergoten bossen en stranden
waar ik lopen en genieten kan
zonder angst, zonder beven,
enkel en alleen dicht bij U zijn.

Als ik in de hemel ben
zeg me dan, dat er dieren zijn,
leeuwen, tijgers, dolfijnen, de olifant,
van alles, waar ik in vrede tussen leven kan,
ze vol bewondering aan kan raken,
oh Heer, dan zal ik 't weten,
ik ben thuis in mijn eeuwig Vaderland.

Als ik in de hemel ben
zeg me dan, dat ik met volle teugen
van al deze dingen genieten kan,
overlopend van dankbaarheid,
met een hart vol van intense vrede,
omdat het gedaan is
met elke vorm van strijd.

Als ik in de hemel ben.....
Heer, ik verlang ernaar
om voor altijd
bij U te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten