zondag 4 november 2012

De Here redt; de Here geneest

Gebed voor onze zoon Michael
22/23-11-2002

Lieve Vader in de hemel.
Ons kind, Uw kind,
heeft de zin in het leven verloren.
Van hem hoeft het
allemaal niet meer.
Hij vraagt zich af:
'Waarom ben ik geboren?
Ik zorg alleen maar voor problemen,
voor pijn en verdriet, keer op keer.'

Lieve Vader,
ons kind, Uw kind,
heeft geen plezier meer in z'n leven.
Voor hem
is z'n leven helemaal verrot.
Hij vraagt zich af:
'Waarom is mij dit leven gegeven,
en in al deze ellende, waar,
waar in hemelsnaam
is die zogenaamde, liefdevolle God.'

O Vader.
hij is zo down,
zo vreselijk in zichzelf gekeerd.
Z'n gezicht is getekend door pijn,
verdriet en eenzaamheid.
En steeds opnieuw
wordt hij door mensen bezeerd.
Z'n leven is een leven
van één en al strijd.

O Vader,
dat te zien
doet zo'n pijn, zo'n pijn.
Wilt U toch alstublieft
in dit alles
heel dicht bij hem zijn.
Ook al is hij nog zo vreselijk boos op U,
wees hem toch
in dit alles
heel dicht nabij.

Houdt U hem vast
nu ik hem los moet laten.
Want ik weet immers, Heer,
dat Uw liefde voor hem
groter is dan die van mij.
Ik weet, Heer,
alleen U kunt hem genezen,
daarom, Heer,
geef ik hem over aan U,
zijn liefdevolle, hemelse Vader.
En ook al ervaart hij
Uw liefde niet nu,
hij blijft Uw kind
en U brengt in zijn leven een keer.

Eens komt ook voor hem de dag,
dat hij beseft, ervaart,
dat hij er ook werkelijk zijn mag.
Dat zijn leven net zo waardevol is
als van ieder ander mensenkind.
Dat hij beseft, ervaart,
hoe zeer hij door ons,
maar bovenal door U,
wordt bemind.

Eens komt de dag voor hem
dat hij weer kan luisteren
naar Uw liefdevolle stem
Dat hij zijn hand
weer in die van U kan leggen
en 'Ik hou van U kan zeggen.'

Dan zal z'n gezicht stralen,
stralen als de zon.
Omdat Uw liefde
het boze in hem overwon.
Dan zal hij
zich buigen voor Uw troon
en U danken
voor het offer van Uw Zoon.

O Vader,
zo vertrouw ik
op Uw onfeilbaar woord.
Op Uw liefde,
Uw sterke hand om ons heen.
Ik dank U,
dat ik weten mag
dat U mij altijd hoort.
Of ik nu lach of ween,
U houdt ons vast
en laat ons nooit alleen.
Mijn Vader,
ik hou van U
met heel mijn hart en ziel.
Ik dank U,
dat U in dit alles
bij ons bent
en dat U
ons allen
door en door kent.
U geeft ons nooit meer
dan wij kunnen dragen.
Dank U,
dat U ons
zo ook zult blijven schragen.

- Amen -


Lieve Michael.
Nog voor je geboren was
kreeg je van ons je namen.
" Joshua Michael "
Namen met een grote, diepe betekenis.
Waarvan de eerste waarheid werd bij je geboorte,
omdat je ons bijna ontglipte.
Nu zal ook de tweede betekenis waarheid worden.
Hoeveel tijd het ook kost.
Wat er ook gebeurd.
" Joshua " - De Here redt.
De Here geneest.
Dan zal opnieuw de betekenis van je roepnaam gestalte krijgen.

"Michael " - Wie is als God.

Veel liefs, Mama.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten