zaterdag 3 november 2012

Met innerlijke ontferming bewogen

Als ik deze woorden tot me door laat dringen,
dan staat mijn hart in vuur en vlam.
En zou ik het wel uit willen zingen,
'Groot is de liefde van het Lam!'

Ik zou het aan iedereen uit willen leggen:
'Zulk een liefde geldt ook voor jou!
Laat me je nogmaals zeggen
hoeveel Hij van Je houdt.

Kom, en zie de man aan het kruis,
vol innerlijke ontferming bewogen.
Om jou te brengen naar 't eeuwig Vaderhuis.
Kom, en open je hart en ogen.

Hij stierf daar voor onze zonden.
Daarmee werd jouw pijn, Zijn pijn.
Zijn dood heeft satans macht ontbonden,
zodat er eens geen pijn en tranen zullen zijn.'

Met innerlijke ontferming bewogen.
Ervaar deze grote liefde nu.
Kijk omhoog met open ogen
en zeg: 'Heer, ik open mijn hart voor U.'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten