vrijdag 9 november 2012

Voorbij

Wanda
† januari 2001

De dood is in onze klas gekomen
en heeft Wanda van ons afgenomen.
Het geeft zoveel verdriet en pijn,
o God, waarom moest het Wanda zijn?

Waarom niet één of ander stuk onverlaat,
iemand die alles in deze wereld haat?
Waarom moest het Wanda zijn?
O God, het doet zo vreselijk veel pijn.

Ze was pas dertien jaar,
haar leven was toch nog niet klaar?
Zoveel dingen liggen toch nog in 't verschiet?
O God, gunde U haar dat dan niet?

Ze genoot zo intens van haar leven.
Haar persoontje was met zovelen verweven.
En nu is alles zomaar ineens voorbij,
geldt dat ook voor ons, zomaar ineens voor mij?

Hoe moeten wij nu toch verder gaan?
O Heer, liet U ons toch nog maar in de waan
dat de wereld op deze leeftijd aan onze voeten ligt,
maar nu, nu vertroebelt de dood ons dat zicht.
O Heer, hoe moeten wij nu toch verder gaan?


Mijn geliefde kinderen.

De dood heeft niet het laatste woord,
want de handen van Mijn Zoon
werden voor jullie doorboord.
Daarom is er voor een ieder die gelooft, eeuwig leven.
Om jullie te redden, heeft Hij Zijn leven gegeven.


Nee echt, de dood heeft niet het laatste woord.
Hebben jullie het dan nog niet goed gehoord?
Een ieder die gelooft, ziet elkaar eens weer,
in Mijn huis, het huis van jullie Heiland en Heer.


Maar voor nu, weet dit,
Ik ken jullie pijn en jullie verdriet.
Mijn Vaderhart huilt mee
of dachten jullie soms van niet?
Ik verloor Mijn eniggeboren Zoon,
voor jullie verliet Hij Zijn troon
.

Ik weet, Wanda is er nu niet meer.
Besef daarom, het leven is kostbaar, maar ook teer.
Iedere dag kan ook voor jou de laatste zijn.
't Maakt niet uit of je nu groot bent of klein.

 
Leg nu maar je leven in de handen van Mijn Zoon,
dan wacht ook voor jou een plaats bij Mijn troon.
Dan mag je straks voor eeuwig bij Mij zijn
en ben je verlost van alle verdriet en pijn.


Dan kan en zal Ik je verder leiden door dit leven.
In Mijn woord heb Ik jou die belofte al gegeven.
Laat Mij nu toch voor altijd je Vader zijn.
Belijdt je zonden en door het bloed van Mijn Zoon
wordt je weer puur en rein.


Geloof me toch,
Ik zal er altijd voor je zijn !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten