woensdag 14 november 2012

Zoals ik ben

Heer, vandaag vieren we Uw geboortedag
en ik dank U, dat ik zo bij U komen mag.
Om U mijn lof en eer te geven,
want ook voor mij gaf U Uw leven.

Daarom buig ik mijn knieën en kniel voor U neer
en vol eerbied buig ik mijn hoofd.
Heer, ik wil U zo graag bedanken,
want U doet altijd, wat U hebt beloofd.

En mijn handen,
ik vouw ze samen, voor U, uit respect.
Want het was Uw vergoten bloed,
dat mijn zonden heeft bedekt.

En mijn ogen heb ik gesloten,
om dichter bij U te kunnen zijn.
Iedere dag, steeds opnieuw,
want Heer, zo samen is zo fijn.

En met m'n mond
moet ik steeds opnieuw belijden;
Ik deed het weer verkeerd.
Help mij Heer, om daartegen te strijden.

En mijn hart ?
Heer, het behoort toe aan U alleen.
Want U hebt mij lief, en vergeeft mij al mijn zonden.
Het kan en wil, nergens anders heen.

En dan buig ik opnieuw mijn knieën en kniel voor U neer
En vol ontzag hef ik mijn hoofd.
Zo wil ik U aanbidden, Heer;
Uw Naam zij geprezen en geloofd.

En mijn handen?
Daarmee wil ik U aanbidden, loven en prijzen.
Vol dank hef ik ze daarom naar U omhoog.
O Heer, dat mijn lofoffer tot Uw troon mag rijzen.

En mijn ogen, ik doe ze open
en zie de wereld die U schiep.
De mensen, de dieren, de bloemen, de zon en maan;
hun prachtige schoonheid raakt me, o zo diep.

En met m'n mond?
O Heer, daarmee wil ik U de lof en eer toezingen.
U prijzen voor Uw liefde, Uw grootheid, Uw trouw
en U danken voor al deze mooie dingen.

En mijn hart
is vol van intense dankbaarheid
en wil steeds opnieuw ervaren,
hoe dicht Gij bij mij zijt.

Zo wil ik dan, met heel mijn wezen,
U geven alle glorie, dank en eer.
Ik kan niet anders, dan Uw Naam loven en prijzen,
want U bent God, Koning en Heer.

- Amen –

Geen opmerkingen:

Een reactie posten