woensdag 5 december 2012

Aanraken en afdruk

Laat de Heer uw hart aanraken met zijn liefdevolle vinger,
om Zijn afdruk achter te laten die niemand meer
kan uitwissen.*




Heer,
raak mijn hart aan
met Uw liefdevolle vinger,
zodat er een afdruk achterblijft
die door niets en niemand
kan worden uitgewist.

Ja, Heer,
raak mijn hart aan;
laat de afdruk
van Uw liefdevolle vinger
zichtbaar worden
in wie ik ben
en in alles wat ik doe.

Raak mijn hart aan,
opdat U door mij heen
weer andere harten kan raken;
zodat Uw liefdevolle vinger
ook in het leven van een ander
een afdruk zal achterlaten
die door niets en niemand
kan worden uitgewist.

Ja, Heer Jezus,
raak mijn hart aan,
zodat mijn leven nimmermeer
hetzelfde zal zijn;
dat het een afstraling wordt
van wie U bent.
Dat U gezien wordt
in en door mij heen.
Raak mij aan,
Heer Jezus,
opdat ik U
zal
weerspiegelen.

- Amen –

*Met dank aan: Florent

1 opmerking: