maandag 17 december 2012

Als God zwijgt

Mijn God, mijn God,
waar bent U?
Ik schreeuw de woorden uit.
Ik heb U zo nodig,
maar waar, waar bent U nu?

Ik bid, ik smeek,
ik schreeuw, ik huil.
Ik stoot de woorden uit:
'U bent toch Degene
bij wie ik altijd schuil?'

Mijn bed is nat
van de vele tranen.
Nogmaals schreeuw ik het uit,
terwijl nog een stroom van tranen
hun weg naar beneden banen.

Dan buig ik mijn hoofd
en besluit op Uw beloften
te gaan staan,
ook al ervaar Ik
Uw aanwezigheid nu niet.
U hebt gezegd:"
'Ik zal je niet begeven
noch verlaten,'
deze woorden staan vast
ook als ik U niet ervaar of zie.

Gods aanwezigheid is niet afhankelijk
van wat ik voel of ervaar.
Hij is er en Hij zal er altijd zijn,
ook in de stilte die ik nu ervaar.

* Psalm 22: 2,3
* Mattheüs 27:46


Lees ook een later verschenen Blog waarin ik dit gedicht gebruikt heb.
>> 'Als de hemel zwijgt - Nieuw inzicht ...'
      (Into Your Hands)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten