zondag 16 december 2012

Geen woorden

Ik heb geen woorden om te spreken,
slechts tranen die zich kunnen vermengen
met die van jou.
Ik heb geen woorden om te spreken,
daarvoor is alles te heftig;
de pijn van het verdriet te rauw.

Ik wilde dat er woorden waren
die ik spreken kon
om jouw pijn en verdriet te verzachten,
Ik wilde dat er woorden waren,
maar ik zie omhoog naar de God 
van de hemelse machten.

Ik heb geen woorden om te spreken,
slechts tranen die zich kunnen vermengen
met die van jou.
Ik heb geen woorden om te spreken,
daarom kniel ik stilletjes neer
terwijl ik mijn handen voor je vouw.

Ik heb geen woorden om te spreken;
voor nieuws als dit is ieder woord teveel,
wat zou ik immers kunnen zeggen?
Stil nader ik tot de troon der genade
om alles aan Hem te vertellen
en het in Zijn handen te leggen.

Ik heb geen woorden om te spreken,
slechts tranen die zich kunnen vermengen
met die van jou.
Stil gaat mijn gebed naar boven,
biddend, pleitend, smekend,
bij onze God van liefde en trouw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten