maandag 17 december 2012

In de avondschemering

In de avondschemering
kijk ik omhoog en zoek Hem,
die al mijn dagen kent.

Jezus,
U bent mijn Redder en Heer,
mijn Bron, mijn steun en toeverlaat.
Dank U, dat ik weten mag
dat U heel dicht bij mij bent.

In de stilte
van Zijn nabijheid
leun ik als het ware
even met mijn hoofd
tegen Hem aan.

De dagen zijn soms
zo moeilijk en zwaar
en vergen zoveel van mij.
Maar dank U, Jezus,
dat ik ze niet alleen
hoef te gaan.

U gaat met mij mee,
elke dag,
ja elk moment;
U laat mij nooit alleen.

U leidt,
U ondersteunt,
U troost,
U geeft mij kracht;
als een schild
bent U om mij heen.

En zo kom ik tot rust
in de stille avondschemering,
in Uw liefdevolle nabijheid.

Nog even koester ik mij
in de warmte van Uw liefde
en sterk mij aan de kracht
van Uw aanwezigheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten