dinsdag 4 december 2012

Leren en groeien

Maar wat de Geest doet groeien en rijpen, is liefde, vreugde en vrede, geduld, vriendelijkheid, goedheid en vertrouwen, zachtmoedigheid en zelfbeheersing.
Galaten 5:22

Heer, U beantwoordt mijn gebeden vaak niet à la minuut,
zo kan ik leren geduldig te zijn.
Ook laat U het toe dat ik soms word aangevallen,
opdat ik zal leren me in te houden ondanks de pijn.
Heer, U geeft mij ruimte om te oefenen,
zodat ik handigheid kan leren.
Maar U staat ook toe dat ik vermoeid raakt,
dat er moeilijkheden komen op mijn weg,
zodat ik op de weg naar volharding, U zal eren.
En als ik me nooit zou hoeven in te spannen,
hoe zou ik dan ooit voldoening ervaren in mijn leven?
En als ik nooit iets zou willen delen,
wordt het wel heel moeilijk om te leren geven.
Zo is het ook met teleurstellingen, ze komen en gaan,
maar ik merk wel dat mijn zelfbeheersing er door groeit,
en dat met het leveren van prestaties
mijn zelfrespect bloeit.

Het zijn niet altijd de makkelijkste wegen die de we moeten gaan, maar één ding weet ik wel: het is de Heer Zelf die in alles naast ons zal staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten