woensdag 5 december 2012

Liefde en trouw

Laat liefde en trouw mij nooit verlaten;
laat mij zorgzaam zijn
voor dit kostbaar goed.
Laat mij waakzaam zijn
opdat ze mij niet ontglippen
in dagen van voor- of tegenspoed.

Laat liefde en trouw mij nooit verlaten;
laat mij ze bewaren
diep in mijn hart.
Laat mij bewust zijn
van de kwetsbaarheid
opdat de grens niet wordt getart.

Laat liefde en trouw mij nooit verlaten!
Ja, Heer, laat tot mij doordringen 
wat U hier tegen mij zegt.
Laat mij keer op keer
de diepte en reikwijdte zien
van wat U heeft gezegd.

Het laatste coupletje heb ik toegevoegd n.a.v. >> 'Liefde en trouw' op Quality Time


Onderstaande versie heb ik gemaakt  voor bij een huwelijk::

Laat liefde en trouw jullie nooit verlaten;
wees zorgzaam
voor dit kostbaar goed.
Wees waakzaam  opdat
ze jullie  niet ontglippen
in dagen van voor- of tegenspoed.

Laat liefde en trouw jullie nooit verlaten;
bewaar ze 
diep in jullie hart.
Wees je bewust zijn
van de kwetsbaarheid
opdat de grens niet wordt getart.

Laat liefde en trouw
jullie nooit verlaten!
Laat  doordringen
wat Zijn woord zegt.
Opdat de kostbaarheid
door Hem in jullie hart
mag worden gelegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten