zondag 2 december 2012

Loven en eren

Heere, Uw grote naam wil ik loven,
U prijzen in mijn lied.
Mijn hart zingt en jubelt,
omdat U naar mij ziet.

U hoorde naar mijn smeekbeden;
op U vertrouwde mijn hart.
U bent mijn kracht en mijn schild,
ook in de diepten van mijn smart.

Met heel mijn ziel zal ik voor U zingen;
nee, zwijgen kan ik niet.
U, Heere, mijn God, wil ik loven,
U prijzen in mijn lied.

Mijn klacht veranderde U in een dans,
mijn rouwkleed heeft U weggenomen;
in vreugde hebt U mij gehuld;
hoor het loflied over mijn lippen stromen.

Ik prijs U, mijn Heere en mijn rots.
Ik prijs U, want U, mijn Heere leeft!
Hoogverheven bent U, mijn Redder,
mijn God, die leven geeft.

Heer, U bent mijn Rots en mijn Bevrijder;
laat daarom de woorden van mijn mond en
de overdenkingen van mijn hart, U behagen
Laat mijn loflied op de vleugels van de wind
omhoog worden gedragen.

Naar: Psalm 28:6,7; Psalm 30:12,13; Psalm 18:47; Psalm 19:15

Geen opmerkingen:

Een reactie posten