woensdag 5 december 2012

Pijn in de nacht

Heer,
wees mijn sterkte,
wees mijn kracht.
Ik huiver en ril
als ik denk
aan de komende nacht.

Pijn is mijn metgezel
en verlaat mij
geen enkel moment.
Heer,
ik hou het niet vol
als U niet heel dicht
bij mij bent.

Mijn ogen branden
van vermoeidheid en pijn;
ik wil zo graag even slapen
en weg van al deze ellende zijn.

Heer,
wees mij toch
in deze donkere uren
heel dicht nabij.
Laat mij
Uw aanwezigheid ervaren;
kom, Heer,
in deze nachtelijke uren
heel dicht bij mij.

Troost mij, Heer,
als mijn tranen stromen
omdat ik niet meer weet
hoe ik het volhouden moet.
Neem mij in Uw armen,
laat mij schuilen
in de schaduw van Uw vleugels.
Ontferm U,
zoals een Vader doet.

Heer,
wees zo mijn sterkte
en mij kracht.
Dan is er hoop
ook in het duister
van de nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten