dinsdag 4 december 2012

Vertrouwen

O Heer,
groot is Uw trouw;
zij reikt hemelhoog.
Steeds opnieuw is zij zichtbaar
in de regenboog.

Het is Uw woord
dat spreekt van Uw liefde voor mij;
onwankelbaar is Uw belofte:
“Ik ga aan je zij!”

Uw woord weerklinkt:
“Hij die u roept, is getrouw;
Hij houdt Zich aan Zijn woord,
ook al ben jij Hem ontrouw.

Heer,
U vraagt mij
U te vertrouwen;
niet te zien op eigen inzicht,
maar om op U te bouwen.

Uw woord is waarheid en ik spreek het uit:
“Zie, God is mijn heil,
ik zal vertrouwen en niet vrezen,
want de Here is mijn sterkte
en zal mijn toevlucht wezen.

Gezegend zal ik zijn,
als ik op de Heer vertrouwt.
Gelukkig, als ik hem zoek
en mij aan Zijn wil houd.”

Heer,
zo wil ik in al mijn zwakheid
het nieuwe jaar ingaan.
Me uitstrekken naar Uw beloften,
daaraan vasthouden, erop gaan staan.

Leer mij, Heer,
en heb daarin geduld met mij.
En als ik U dan ontrouw ben,
vergeef mij en zet mij van zonden vrij.

Zie mij aan
door de ogen van Uw Zoon,
als ik in al mijn gebrokenheid
U mijn liefde en leven toon.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten