dinsdag 4 december 2012

Voor Joël en Dionne

Voor Joël en Dionne
13 oktober 2010






Wat waren de afgelopen weken onzeker.
Wat werden jullie samen
nog op de proef gesteld.
Wat sloeg de schrik
ons allen om het hart,
toen Joël opnieuw
door een klaplong werd geveld.
Wat een zorgen,
wat een onzekerheid.
Wat een vragen,
wat een strijd.

Toch staan we nu hier, vandaag,
voor Gods aangezicht
en is er vreugde, is er dankbaarheid
in ieders hart, op ieders gezicht.

Maar er is één ding
dat ik jullie boven alles
mee wil geven.
Een boodschap
vanuit Gods eigen woord.
Neem het aan, drink het in,
laat het met jullie leven
worden verweven.

God zegt:
Wat Ik doe, is volmaakt;
op Mijn woord
kun je vertrouwen.
Ik ben een schild
voor wie bij Mij schuilen.
Ik, de Enige God,
ben sterk als een rots,
op Mij kunnen jullie bouwen.
Erken Mij als jullie God;
vertrouw alleen op Mij.
Ik ga voor jullie uit;
Ik sta aan jullie zij.

Lieve Joël en Dionne.

Ik bid niet
dat jullie weg alleen over rozen zal gaan,
of dat de zon altijd zal schijnen
en boven jullie huisje zal staan.

Dat je nooit dagen zult hebben
zonder spijt of pijn;
of dat ze zonder smart
en tranen zullen zijn.

Maar wel
dat jullie zullen groeien
en door Gods liefde en genade
open zullen bloeien.
Een ieder met de gaven
die God je geeft
en met een hart
dat dicht in Zijn nabijheid leeft.

Zo bid ik voor jullie
om Zijn liefdevolle
en onmisbare zegen.
Open je hart voor Hem
en ontvang het
als een warme regen.

- Amen -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten