zondag 16 december 2012

Voor Naomi - Van oma

Lieve Elisha Naomi,
nog voor ik je had gezien,
was mijn hart al diep ontroerd,
maar nu, nu schiet mijn gemoed steeds vol
telkens wanneer ik aan je denk.

Je bent zo bijzonder!
Zo kunstig geweven,
zo wonderlijk bereidt door Zijn hand;
zo’n kostbaar geschenk.

Lieve, kleine meid,
je bent de dochter
van mijn zoon,
en ik, ik mag jouw oma zijn.

Voor altijd zal ik van je houden
en altijd mag je bij mij komen.
En zolang als God mij het leven geeft,
zal ik er altijd voor je zijn.

Maar,
lieve Elisha Naomi,
boven alles is mijn gebed,
dat jij Hem,
die jou geschapen heeft,
eens zal aannemen
als jouw Heiland en Heer
en je uit zal groeien
tot een vrouw
die leeft tot Zijn glorie
en eer.

Vergeet daarin nooit
de betekenis van je eerste naam:
God is je Helper,
Hij zal er altijd voor je zijn.
In tijden van vreugde,
in tijden van verdriet;
of je nu al groot bent
of nog heel erg klein.

Zo bid ik
Zijn zegen over jouw leven;
Zijn Naam
leg ik op jou.
Opdat je eens zal weten
hoeveel Hij
van je hou.

Liefs,
     je oma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten