zondag 2 december 2012

Vrees niet!


Vrees niet, want Ik ben met u;
zie niet angstig rond, want Ik ben uw God.
Ik sterk u, ook help Ik u,
ook ondersteun Ik u met mijn heilrijke rechterhand.

Jesaja 41:10



Ik kniel neer, als Hannah, in de voorhof van de tempel
en stort mijn hart uit voor de Heer.

Mijn tranen vloeien, samen met mijn woorden,
als een stroom in een uit wanhoop gebeden gebed.

Mijn bede stijgt omhoog tot de troon van genade
en daar leg ik al mijn noden en zorgen neer.

Mijn ogen sla ik op naar Hem, smekend:
'Gij zijt het toch die mij keer op keer red?!'

Ik zoek mijn hulp, mijn toevlucht, bij mijn Heer en God.
Op Hem is mijn vertrouwen!

Mijn angst en vrees leg ik aan Zijn voeten neer
en ik wacht op de aanraking van Zijn Geest.

Ik weet, mijn tranen laten Hem niet onberoerd,
noch al de noden die mij zo benauwen.

Zijn rust en vrede dalen neer in mijn hart
als Zijn woord klinkt:
'Mijn kind, wees niet bevreesd.'”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten