zondag 2 december 2012

Zegen

Heer,
zegen mijn hart,
opdat het open zal staan
voor de leiding van Uw Geest,
zal horen Uw zachte stem,
gehoorzaam zal zijn,
vol van liefde
en bewogenheid.

Heer,
zegen mijn handen,
opdat ze open zijn voor U,
klaar om te ontvangen,
al wat ze nodig hebben
om te leven een leven,
net als dat van U,
in gewillige dienstbaarheid.

Heer,
zegen mijn voeten,
opdat ze bereid zullen zijn
de weg te gaan die U mij wijst,
volgend Uw voetspoor,
vertrouwen opziend
naar de Vader
en in kalme vastberadenheid.

Heer,
zegen mijn ogen,
opdat ze zien zullen
de nood van de medemens,
de pijn en het verdriet,
de stille tranen;
dat mijn ogen zien
vanuit Uw barmhartigheid.

Heer,
zegen mijn oren,
opdat ze horen
de roep om hulp,
de zachte kreet,
de stille schreeuw,
soms slechts zichtbaar
in bedeesde terughoudendheid.

Heer,
zegen mijn mond,
opdat ze zal weten
wanneer te spreken,
wanneer te zwijgen
en als er woorden komen,
laat ze gekenmerkt zijn
door hun vriendelijkheid.

Heer,
zegen mij zo
opdat ik
tot zegen kan zijn
voor een ieder
die ik ontmoet,
en zij aangeraakt worden
door uw aanwezigheid.

- Amen -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten