zaterdag 19 januari 2013

Van een moeder tot haar kind (eren)

Voor Annerieke en Giel
In opdracht

Jullie staan aan het begin
van een groot avontuur.
Twee levens samen verbonden
tot een leven met elkaar;
Maar ik wil jullie graag
 nog even iets zeggen:
‘Weet, ook de Heer is daar!’

Vanaf vandaag zijn jullie,
als man en vrouw,
in voor- en tegenspoed,
elkaars steun en toeverlaat.
Maar ook nu wil ik jullie graag
nog even laten weten,
dat Hij in alles naast jullie gaat.

Als moeder bid ik
voor  al mijn kinderen,
dat Hij een ieder van hen
nabij is en bewaart.
Hij is mijn Heer, en daarom bid ik,
dat Hij ook jullie leven samen, zegent,
beschermt, omringt en spaart.

Jullie zijn een prachtig, kostbaar
en o zo’n waardevol stel;
niet alleen in mijn ogen,
maar ook in die van Hem.
Word maar eens stil
en hoor de liefde
in Zijn stem.

Samen zijn jullie sterk;
een ineengestrengeld snoer
wordt immers niet snel verbroken.
Maar samen met Hem
vorm je een drievoudig snoer,
en dat wordt nog
minder snel gebroken.

Zo nog even maar wat woorden
van een moeder tot haar kind(eren)
die  gewoon nogmaals wil laten weten
hoezeer ze j(ulli)e bemint.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten