dinsdag 26 januari 2016

Ruimte ...

Naar: Psalm 13:2-3

Hoelang nog, HEERE? Zult U mij voor altijd vergeten?
Hoelang zult U Uw aangezicht nog voor mij verbergen?
Hoelang zal ik nog plannen maken in mijn ziel,
verdriet hebben in mijn hart, dag na dag?

Hoelang zal mijn vijand zich nog boven mij verheffen?


Hoelang nog, Heer, hoe lang nog … ?

Ach Heer, wat ben ik blij met deze vragen,
die David hier neerlegt aan de voet van Uw troon.
Het maakt dat ook ik durf te komen en durf te spreken,
al is het soms slechts op een fluistertoon.

O, dank U wel, dat we mogen komen zoals we zijn
met al onze vragen, al onze noden,
al ons verdriet en al onze pijn.

Dank U voor de ruimte die
dit weten schept in mijn hart,
en daarmee reeds verlichting brengt
in al mijn nood en smart.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten