dinsdag 4 december 2012

In de stilte van de vroege morgen

Laat mij in de morgen uw liefde horen,
in u stel ik mijn vertrouwen,
wijs mij de weg die ik gaan moet,
mijn ziel verlangt naar u.

Psalm 143:8



Heer,
in de stilte van de vroege morgen
kom ik bij U,
mijn schuilplaats, mijn toevlucht, mijn veilige toren.
In de stilte van de vroege morgen
zoek ik U op
en verlang ernaar Uw stem te horen.

In de stilte van de vroege morgen
buig ik mij voor U
en erken Uw grootheid en Uw macht;
open ik mijn hart
voor Uw liefde, wijsheid en Uw kracht.

In de stilte van de vroege morgen
vraag ik om Uw leiding
voor de nieuwe, komende dag;
leg ik mijn leven in Uw handen
en dank U, dat ik elk moment bij U komen mag.

In de stilte van de vroege morgen
dank ik U
dat U er altijd bent,
van mij houdt
en mij bij name kent.

Dank ik U
voor Uw liefde,
Uw onmetelijke trouw;
U bent mijn God,
de Rots waarop ik bouw.

In de stilte van de vroege morgen
kom ik bij U
omdat ik zonder U niet kan leven;
zoek ik U op
omdat U alleen ware liefde en vrede kan geven.
In de stilte van de vroege morgen ...

Heer,
er is nog zoveel meer
wat ik U zou willen zeggen,
maar soms ontbreken mij de woorden
en kan ik alleen woordeloze gebeden
in Uw handen leggen.
Ik weet immers,
bij U is alles veilig en geborgen,
U weet wat het beste is
en zal in alles voorzien en zorgen.

- Amen -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten