woensdag 26 december 2012

'Psalm 151'

(Workshop Vrouwenconferentie 2011)

'Psalm 151
Een Psalm van Rita.'

Heer,
U bent de Rots van mijn bestaan,
de vaste grond onder mijn voeten.
Mijn toevlucht, mijn schild,
op U kan ik vertrouwen,
op U kan ik aan.

U bent het die mijn roepen hoort;
mij ziet in elke nood.
Niets ontgaat Uw ogen,
als zij zoekend over de aarde gaan.

U hebt mij lief.
Ik ben waardevol en kostbaar
in Uw ogen;
ja, met heel mijn leven
bent U zeer begaan.

U verkwikt mijn ziel,
richt mij op wanneer ik val.
U lest mijn dorstig hart,
trekt mij uit het diepste dal.

O Heer,
ik wil U loven en prijzen
voor de hoop die U geeft.
U danken
voor Uw trouw en liefde
waarmee U mij dagelijks omgeeft.

Geloofd en geprezen
zij Uw grote Naam.
Van nu aan tot in eeuwigheid
loof ik U
met alle heil'gen saam.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten