zondag 16 december 2012

Tot rust komen

Moe van alle zorgen,
van alle dingen
die hebben plaatsgevonden,
ga ik naar U,
net zolang totdat ik
opnieuw de rust en vrede
heb weer gevonden.

Het ene moment ben ik stil
en het andere vertel ik U alles
wat mij zo bezighoudt.
En al spring ik daarbij soms
van de hak op de tak,
dank U wel, dat dat kan en mag,
dat U mij daar niet van weerhoudt.

Heer, het is zo fijn om te weten
dat U mij, in deze wirwar van gevoelens,
gedachten en woorden, verstaat.
Hoe moeilijk ik soms ook kan verwoorden
wat ik toch precies bedoel,
U kent mijn hart
en U weet wat er in mij omgaat.

En dat alleen al, lieve Vader,
brengt rust en vrede
in mijn onrustige hart.
En zo zoek ik U telkens op
om bij U tot rust te komen
en vrede te vinden
in alles wat mij soms zo verwart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten