zondag 4 november 2012

Wees stil en weet dat Ik God ben

Lieve Heer,
wat is het moeilijk in mijn drukke leven
om even een moment stil te staan
en te denken aan wat U mij hebt gegeven
en aan alles wat U voor mij hebt gedaan.

Ik weet, ik doe vaak niets dan klagen
en ik praat aan één stuk door.
Maar ik heb telkens zoveel te vragen,
dat ik U stem in 't geheel niet hoor.

Ik word van mezelf soms zo vreselijk moe.
Dat getob, dat twijfelen, dat eeuwige geklaag.
Aan dank en aanbidding kom ik dan niet toe.
Heer, bent U mij dan nog niet zat met dat gevraag?

Heer,
ik zou het allemaal zo graag anders zien.
Stil worden en gewoon genieten van Uw nabijheid,
naar U luisteren en leren hoe ik U het beste dien,
met een hart vol van intense dankbaarheid.

Mijn lieve kind.
Zeg nu niets meer,
wees stil en luister.
Ik ben jouw God en Heer.
Al is je gebed niet meer
dan gefluister,
Ik ben God,
Ik hoor en verhoor,
jouw hele leven door.


Lieve Heer,
Ik dank U voor Uw woord,
zo tot mij gesproken.
Dank U dat U mij altijd hoort
en nooit met mij hebt gebroken.

Eens zal ik het leren,
luisteren en stil te zijn.
Ik zal het blijven proberen
tot ik voor altijd bij U zal zijn.

Nu rest mij niets anders meer
dan U te loven en te prijzen.
Ik aanbid U en heb U lief, o Heer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten