zondag 25 november 2012

Speciaal voor jou

Voor hen die gebukt gaan onder afwijzing,
daardoor niet meer verder kunnen
of stuk dreigen te gaan.


Mijn Geliefde Dochter,
als geen ander ken Ik
jouw pijn, jouw verdriet.
Als geen ander ken Ik de diepte
van de wonden die zijn geslagen.
Als geen ander weet Ik hoe het voelt
als men zegt: “IK MOET JOU NIET!”
Als geen ander heb Ik de volheid
van afwijzing over Mij heen gekregen,
en … gedragen.

Mijn hart huilt om jou;
wiens dromen en plannen
door toedoen van mensen zijn stukgegaan.
Mijn hart huilt om jou;
wiens leven verwoest lijkt
door wat mensen je hebben aangedaan.
Mijn hart huilt om jou;
die door dit alles gebroken is
en geen kracht meer heeft om op te staan.

Zie, hoe Mijn tranen zich vermengen
met het bloed van Mijn Zoon.
Zie, hoe het vloeide aan het kruis
te midden van het gehoon.
Zie, hoe het voorhangsel van de tempel scheurde
en de toegang vrij werd tot Mijn troon.

Kom, en vind genezing
voor jouw verwonde ziel, je verwonde hart.
Kom, en laat Mij je helen
van al je diepe en intense smart.
Kom, en laat Mijn liefde jou doorstromen
en wegspoelen alles wat jou tegenhoudt en tart.

Laat Mijn liefde je oprichten,
je vertellen hoe kostbaar je bent
en geliefd.
Laat Mijn liefde jouw tranen drogen,
de wonden helen die jouw hadden
doorkliefd.
Laat Mijn liefde
je als een roos doen openbloeien
en je tot je voorbestemde volheid
uit doen groeien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten