donderdag 15 november 2012

Maria

Je hebt er geen idee van
wat er door mij heen ging,
toen ik bij het graf kwam
en zag dat de steen weg was
en het graf leeg.
Ik dacht dat mijn hart opnieuw brak.

Je hebt er geen idee van
wat er door mij heen ging,
toen ik bij het graf kwam
en twee engelen in het wit gekleed
zag zitten op de plaats
waar Hij hoorde te zijn.

Je hebt er geen idee van
wat er door mij heen ging,
toen zij aan mij vroegen
waarom ik weende.
Wisten zij het niet van mijn Heer
en daarmee van mijn verdriet en pijn.

Je hebt er geen idee van
wat er door mij heen ging,
toen ik mij omdraaide
en de tuinman zag staan.
" Vertel mij, waar hebt u Hem neergelegd,
vertel mij alstublieft, waar moet ik toch zijn ? "

Je hebt er geen idee van
wat er door mij heen ging
toen Hij,
van wie ik dacht
dat Hij de tuinman was,
mijn naam uitsprak.

'Maria' :

zei Hij.
Toen pas, ja, pas toen
herkende ik Hem.
"Rabboeni, Meester,
mijn Meester !
Hij was dood,
maar nu;

HIJ LEEFT !

Je hebt er geen idee van
wat er door mij heen ging,
op het moment dat ik besefte
dat Hij leefde.

Je hebt er geen idee van
totdat....

je samen met mij
eerst bij het kruis hebt gestaan
en daarna mee
naar het graf bent gegaan.

Want dat is het moment
waarop de Meester
jou naam noemt.

'...........'

Dat is het moment dat jij zult weten
wat er door mij heen ging
op die stille vroege morgen,
toen ik ontdekte,
dat Hij leefde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten