zondag 25 november 2012

In Uw handen

Heer Jezus,
in Uw handen leg ik mijn leven neer.
Al mijn plannen en mijn dromen,
maar ook mijn angsten, zorgen en verdriet.
Mijn vreugde, ja, alles leg ik in Uw handen, Heer.

In Uw handen weet ik mij veilig en geborgen,
wat de toekomst mij ook brengen zal.
Ik weet, U bent er en zal er altijd zijn;
ja, U zal altijd voor mij zorgen.

Uw handen droegen mijn zonden aan het kruis.
Ontvingen de spijkers, die ik had verdiend.
Die handen zijn mij tot kracht en sterkte,
totdat ik kom in het eeuwig Vaderhuis.

Ja, in die handen leg ik mijn leven neer.
Handen, die werden doorboord voor mij.
Handen, die mij in liefde zullen leiden;
ja, in Uw handen, leg ik mijn leven, Heer.

Leer mij, Heer,
van daaruit naar Uw wil te leven,
te doen wat U van mij vraagt.
In gehoorzaamheid en liefde,
net als U, alles te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten