zondag 18 november 2012

Leer mij

'Worden we uitgescholden,
dan zegenen we;
worden we vervolgd,
dan verdragen we het;
beledigingen beantwoorden we met vriendelijkheid.

1 Korinthe 4:12



Heer,
leer mij zegenen en verdragen.
Vul mijn mond met vriendelijkheid.
Opdat ik U zal weerspiegelen
en mensen zien, Uw heerlijkheid.

Als ik dan wordt uitgescholden,
of men doet iets wat daar op lijkt,
laat mij dan Uw zegen op hen leggen
opdat mijn christen-zijn daaruit blijkt.

Als ik dan wordt afgewezen, omdat ik Uw eigendom ben,
of de echte vervolging wordt een feit,
laat mij dan alles geduldig verdragen
totdat ik kom in Uwe heerlijkheid.

Als ik dan beledigd wordt,
Of men spreekt woorden van haat en nijd,
raakt U dan mijn mond aan en verander
ieder lelijk woord in vriendelijkheid.

Ja, Here,
leer mij zo zegenen en verdragen.
Vul mijn mond zo met Uw vriendelijkheid.
Opdat ik U steeds opnieuw zal weerspiegelen
totdat ik kom in Uw heerlijkheid.

- Amen -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten