vrijdag 9 november 2012

Verlangend om bij Hem te zijn

Je verlangt er naar
om bij de Heer te zijn.
Naar een nieuw lichaam
verlost van alle pijn.

Je ziet uit naar de dag
dat de Heer zegt:
"Nu is je taak volbracht."
Ik weet, dat je daar
vol verlangen op wacht.

Maar nog is die tijd
niet gekomen.
Van die tijd
kun je nu slechts nog dromen.

Daarom bid ik voor jou
om een hart
vol van rust en vree
totdat de Heer zegt:
"Kom nu maar met Me mee."

Daarom bid ik voor jou
om een hart
dat niet boos zal zijn
in de tijd totdat God zegt:
"Nu verlos Ik je van alle pijn."

Daarom bid ik voor jou
om een hart
dat geduldig wacht
totdat de Heer zegt:
"Nu is je taak volbracht."

En in dit alles
bid ik Zijn zegen
om je heen
als een milde regen,
die je verkwikt
en kracht geeft
om door te gaan
totdat je juichend
voor Zijn troon
zal staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten