donderdag 15 november 2012

Ter nagedachtenis Koninginnedag 2009

Vader God,
als ik denk aan vandaag,
aan alles wat is gebeurd.
Als mijn gedachten gaan
naar de beelden die ik zag.
Als ik de tranen voel branden
en mijn ogen zo omfloerst.
Als ik de pijn toelaat
om alles van deze dag.

Dan kniel ik zachtjes neer
aan de rand van mijn bed,
en zoek ik stil Uw aangezicht
en bid mijn bewogen gebed.

'Ontferm U, Vader,
over al deze mensen.
Wees hen zeer dicht nabij,
in hun nood, in hun pijn,
in hun wanhoop, in hun vragen.
Ja, wilt U toch heel dicht bij hen zijn.
Vergeef,
ieder boos en bitter woord,
gesproken vanuit een machteloos gevoel.
Vanuit een pijn en verdriet,
vanuit een mensenhart dat is doorboord.
Leg U Uw handen
om gebalde vuisten.
Hoor naar ieder
uitgeschreeuwd of stil gebed.
Daal neer
met Uw stroom van troost en liefde,
als antwoord op mijn gebed.'

In Jezus' Naam

- Amen -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten